.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, August 23, 2011

..Ramadhan 1432..

Assalamualaikum.

* entri rawak ramadhan 1432 *

1) sudah 23 Ramadhan. rasa macam kilat je bulan ramadhan tahun ni. ibadah kali ni macam orang terhumban dalam laut. sikiiiit sangat yang mampu dibuat. terawih entah kemana, mengaji entah kemana. taktau nak salahkan atas apa. yang penting, memang salah diri sendiri yang tak pandai manage masa.

2) ma dan ayah selamat berangkat ke kota suci mekah 17 ogos lepas. ini kali ketiga ma dan ayah dapat berpuasa di sana. rezeki yang tak ternilai dari Allah walaupun ma bukanlah sesihat-sihatnya selepas pembedahan awal tahun ni. insyaAllah, permata hati saya ni akan balik pada 2 syawal.

3) tahun ni giliran beraya di terengganu pulak. tahun lepas dah di sungai besar. perasaan seronok tu tak mampu nak digambarkan biarpun hanya pada raya kedua baru dapat sentuh tangan ma dan ayah. beraya di rumah mentua pun super duper best, tapi tempat jatuh lagi dikenang kan?

4) plan asal nak balik ke terengganu, pagi-pagi sabtu. tapi dah diubah ke pagi-pagi ahad. hari sabtu balik berbuka kat sungai besar dulu, kemudian dari sungai besar terus bertolak ke terengganu. bagi peluang haziq iman main-main dulu dengan kakek, nenek, cik ngah & mak su dia dulu. sabtu selepas raya baru bertolak ke sungai besar semula.

5) persiapan raya suam-suam kuku je. persiapan lebih kepada si kecil hensem kami tu. baju melayu je dah 2 pasang. satu maroon ikut tema terengganu. satu lagi kuning-hijau ikut tema sungai besar. ummi ada baju maroon je. ayah pulak ada baju kuning hijau je. haissyh, sadis sungguh. balik terengganu, haziq iman sedondon dengan ummi. balik sungai besar, haziq iman sedondon dengan ayah pulak. adil sungguh anak ummi ni ye..
nak penuhkan kuota sedondon, poket ummi dah sempit sangat dah. hehe. pasrah je la.

6) kuih raya & kerepek ada la beli 2-3 jenis. nak buat sendiri? bercinta la bila mengenangkan haziq iman. buat popia nestum pun, jenuh duk bertempik dengan dia. jangankan nak buat biskut yang remeh temeh tu. dia sekarang ni, dah jual mahal dengan hubby. asyik nak dengan saya je. hilang sekejap je dari pandangan mata dia, kejap lagi dengarlah suara hero tu menangis.

7) baki 6 hari ramadhan, saya berazam nak habiskan lagi 6 juzuk bacaan al-Quran. tolong Ya Allah.

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..