.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, January 28, 2011

~Nak tukar..taknak tukar??alahai..

salam.

lately, blog ni dah macam bertukar tuan pulak kan? balik-balik cerita pasal haziq iman. kejap-kejap haziq iman. nak buat cam mana kan? dah ummi dia memamg addict gila-gila dengan haziq iman. dalam kepala ni, hampir 80% ruang reserve untuk dia je.

kali ni saya nak tulis pasal hal lain sikit. err, tapi ada kaitan dengan haziq iman jugak sikit-sikit.

saya tengah pening ni. tengah fikir-fikir nak tukar url blog. kalau boleh, dah takmau guna url ummihurairah83.blogspot.com ni. tapi, macam sayang pun ada jugak. isk, cam mana yek? kalau tukar, jenuh la nak bagitahu kawan-kawan pasal url blog yang baru.

sebab nak tukar :

ummihurairah ini, andai diterjemahkan sebenarnya bermaksud "ibu kucing". nama ni, Allahyarhamah sahabat saya masa di sekolah menengah dulu, norihan binti abdullah, yang berikan. saya memang gilakan kucing. dekat hostel, pantang jumpa kucing, mesti nak didukung-dukung, dicium-cium. malam-malam pun, kadang-kadang tidur dengan kucing. jadi Allahyarhamah gelarkan saya dengan nama ni, sesuai dengan kisah abu hurairah sahabat rasuluLlah saw.

saya sukakan gelaran yang diberi dan atas dasar sayang pada persahabatn yang dibina, saya gunakan nama ni di hampir segenap ruang di alam maya. emel, nama blog, nama di forum, dll.

tapi kini, bila dah ada haziq iman, saya dah jadi serba tak kena. ummihurairah? haziq iman bukan kucing! aduh, cam mana yek?

dulu pernah tanya dengan hubby. dia suggest letak url dengan nama ummihaziq. hehe, kalau ada rezeki dapat anak lain nanti, macam mana pulak? :P

hmm, perlu ke tukar? kalau tukar, nak letak nama apa pulak ye? satu hal pulak nak fikir.


saya --> masalah punyalah kecik, tapi boleh pulak termimpi-mimpi. isk..

4 comments:

  1. kekal kan aje nama skrg ni...tak salahnye..

    iza, akak nak tnye..norihan mane yg iza maksudkan..?

    ReplyDelete
  2. hehehe..xyah tukar pun xpe kak iza. dh macam trademark dh. memang ummi haziq tp kak iza still syg kucing kn..heheeh.. cthi Abu Hurairah..hehehe~

    ReplyDelete
  3. kak ina..
    norihan..adik pd kak noha (norhazimah)..

    ciderella..
    hehe..skrg pun giler kucing jugak..cuma kena stop kejap sbb takut effect kat anak..

    ella..
    kan?kan? sayang kat url ni sbnrnya..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..