.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Monday, January 24, 2011

~Dah mula selsema pulakk

salam.

hai haziq iman. baru je duduk taska beberapa hari, dah bawak balik virus selsema ke rumah ye?

mula-mula macam selsema biasa je. masih lagi bertahan. boleh tidur lena. bangun tidur pun sebab nak menyusu je semata. kemudian,tidur balik. tapi sejak 2-3 hari lepas, dah makin teruk pulak selsema dia. sampai satu tahap,hidung haziq iman dah tersumbat. nak hisap susu pun dah tak selesa sebab dia terpaksa bernafas ikut mulut.

sudahnya, dia asyik merengek je. guna penyedut hingus pureen, tapi macam tak jalan. jadi terpaksa buat keputusan drastik,

*sedut hingus manual, pakai mulut*

berhasil! walaupun taklah keluar sepenuhnya. haziq iman pun, nampak lega sikit lepas saya sedut tu. sedikit gembira disitu walaupun tak pernah terfikir akan buat semua tu sebelum ni. hubby? awal-awal dah surrender. hehe. takpelah. saya sanggup je buat apapun demi haziq iman. kalau tak, maunya menangis tak berlagu bila tengok anak merengek tak selesa.

bila dah join group blogger momma kat facebook, dapat la petua macam mana nak hilangkan selsema bayi ni. sagat kunyit hidung, kemudian letak atas hidung baby. thanx to aishah. kemudian ada yang cakap, boleh tambah sedikit kapur dengan kunyit hidup tadi. insyaAllah menjadi. hmm, boleh la try buat kat haziq iman. jangan kuning hidung hero kecik saya tu, dah la ek.. :P


saya --> baru tau yang jadi blogger pun kena report kat income tax kalau nuffnang ribu riban. nasib baik la saya ni blogger cabuk je.

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..