.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, November 2, 2010

~Semuanya sebagai kaffarah dosa

haaa..

cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. terima kasih pada seorang sahabat yang memahami. baca entri saya, kemudian dia hantar emel untuk beri pendapat.

Barangsiapa yg ditimpa penyakit (musibah), harus baginya bersabar krn tiada ganjaran yg lebih baik drp yg tlh disediakan bg mereka yg menahan musibah dgn penuh sabar..

mengadu kadang-kadang dibenarkan atas dasar untuk membantu meringankan kesakitan asalkan ia tidak dijadikan ruang untuk melepaskan kemarahan (kepada Allah).

malahan, kita seharusnya berterima kasih diberikan kesakitan kerana sakit itu diturunkan sebagai kaffarah dosa. hanya org-org yang terpilih sahaja yang diberikan rasa sakit ini.

** ehemm, lagipun ni baru sakit tekak takleh makan kan? blm lg sakit nak bersalin. karang kalau sakit nak bersalin, lg sakit. so, jgn mengeluh wahai sahabat. anggap ni sebagai 'latihan' sakit nak bersalin. hihi. peace no war.. \o/

aduh, rasa terpukul. takde, bukan nak mengadu sangat pun sebenarnya. cuma sekadar catatan je. hehe. boleh terima alasan ni tak? :)

err, lagipun entri saya pasal selsema takde macam marah-marah kan? cuma ngadu je. taknak ngaku kalah gak tu. :P

apapun, terima kasih atas teguran. syukran jazilan kathiran.


saya --> salah satu ciri-ciri sahabat yang baik : jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menegur & menutupnya.

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..