.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Wednesday, November 10, 2010

~Ku impikan Bicara Pedusi

klik gambar untuk terus ke entri berkenaan buku menarik ni.

salam pembuka bicara.


Kenapa Saya Perlu Mendapat Buku Ini Dari Puan Insyirah?

dah lama saya sering bertandang ke dunia .:: HaRuMaN MaWaR ::. ini. tapi sekadar sebagai pembaca senyap [baca: silent reader]. bicara Insyirah Soleha antara genre penulisan yang memang menarik perhatian saya untuk membacanya.

tulisannya santai, taklah skema sangat atau tidaklah terlalu berat untuk difahami. tapi maksudnya tetap sampai pada kita.

berkenaan buku Bicara Pedusi pula, tajuknya pun dah buat saya rasa teruja. pedusi? memang agak janggal perkataan ini pada pembacaan saya. tapi dah diterangkan oleh Insyirah Soleha, pedusi bermaksud wanita/perempuan. dari sinopsis yang diberikan, saya yakin Bicara Pedusi banyak melibatkan emosi seorang wanita yang kadang-kadang sukar untuk diselami. kadang-kadang, wanita sendiri pun sukar untuk memahami hati wanita yang lain. selalunya, melalui bacaan juga, secara tidak langsung, kita sendiri mampu menyelami bicara hati sendiri. betul tak?

saya juga peminat tulisan-tulisan motivasi. apatah lagi motivasi yang berkait rapat dengan jatidiri kita sebagai umat Islam. selalunya tulisan motivasi ni menggunakan tulisan yang agak berat, tapi dari gaya penulisan Insyirah Soleha di blog, saya beranggapan, buku ni pasti mudah untuk difahami.

paling teruja, saya suka membaca sambil berangan. dalam erti kata lain, saya cuba membayangkan diri sendiri sebagai watak utama dalam cerita tersebut. jadi, kalau tak dapat jejak kaki di perantauan, berangan melalui pembacaan pun, dah kira ok la kan?

rasanya dah cukup kot 200 patah perkataan. cukup sampai di sini.


saya --> menang tak menang, tak kisah. tapi kalau dapat, mesti best.. :)

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..