.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, November 9, 2010

~3rd checkup @ pusrawi


update secara pantas.


- semalam check-up kali ketiga dengan gynae di pusrawi. alhamdulillah, semua ok. tekanan darah ok, urine ok, hb pun hampir-hampir ok, air ketuban ok.

- berat saya maintain 50kg, sama macam 2 minggu lepas. gynae kata bagus :)

- owwwhh, tapi berat si-tecit naik hampir 900gram. 2 minggu lepas, berat si-tecit 2.7kg. semalam 3.6kg. ini termasuk air ketuban semua.

- gynae jangkakan berat sebenar si-tecit sekarang ni dalam 3.2kg - 3.3kg.

- kepala baby dah masuk lorong ke bawah tapi belum betul-betul turun lagi sebab si-tecit masih dapat bergerak aktif. jangkaan lahir, gynae cakap dalam minggu depan jugak. minggu ni cuma berjaga-jaga je.
"saya tengok, awak pun kuat je lagi ni."

- sementara nak tunggu si-tecit lahir, gynae bimbang si-tecit makin membesar . pesanan dia, saya kena jaga makan. aiyokkk, gerunnya dengar walaupun gynae bercakap dengan riak muka yang sangat cool. badan saya dah la kecik. kalau baby membesar lagi, jenuh la nak teran masa bersalin nanti. harap-harap, mintak dijauhkan dari pembedahan. taknak la camtu.

- checkup akan datang, seminggu lagi. tapi gynae dah pesan, ada apa-apa tanda, terus gi pusrawi & terus pegi tingkat 1. ok, tingkat 1 tu = labour room. huhu.


saya --> semalam, kali terakhir hubby bagi saya chance minum ais. pasni dah takleh minum katanya sebab tu salah satu sebab baby jadi besar. err, ye ek?

3 comments:

  1. berdebarnyeee tunggu..heeheh... pasal nuffnang tu, nnti ella tunjuk kt blog k.. kalu xsempat, esok ella buat..heeheheh!

    ReplyDelete
  2. dah buat!!! heehheehe

    http://citrahatialieshakirana.blogspot.com/2010/11/tutorial-cara2-letak-iklan-nuffnang-di.html

    ReplyDelete
  3. eh ye kah???yg tau cume mmg tak bagus kalo ibu ngandung minom es..:)

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..