.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Monday, October 11, 2010

~Don't break my heart

satu.
isteri sedang hamil yang tertekan kerana bersusah hati dengan sakit suaminya yang makin serius.

dua.
seorang ibu yang dijauhi anak kerana mulut yang dipenuhi luka hinggakan tidak difahami butir bicara.

tiga.
seorang suami yang kehilangan sebelah kakinya hingga paras lutut namun kasih sayang isteri mengatasi segalanya.

empat.
seorang jururawat bergelar ibu melepaskan rasa sedih & kecewa pada si anak dengan hanya 4 patah perkataan,
"don't break my heart."

*cerita di atas adalah petikan iklan*



inilah bahana R.O.K.O.K tapi iklan-iklan sebegini hanya dipandang sebelah mata pada mereka yang merasakan rokok-jauh-lebih-heaven-dari-segalanya dan aku-pedulik-apa-dengan-perasaan-orang-lain!!

cananglah beribu kesan buruk pun. iklanlah berpuluh-puluh peringatan pun. tampallah poster hingga habis beribu riban pun. tapi kalau rokok masih di jual di merata-rata tempat, tetap takde gunanya. buang masa.

sudahnya..
dah terhantuk, baru nak terngadah.
apa guna?


saya --> pada mereka yang siapa-makan-cili-dia-yang-rasa-pedas, akan palingkan muka ke tempat lain bila terlihat iklan ni. saja buat-buat tak nampak.

2 comments:

  1. betul tu,tapi cakap banyak pun tak dipeduli kalau diri sendiri yang tak nak berubah..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..