.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Monday, October 25, 2010

~Cari cari cari


pagi tadi mati-mati saya ingatkan tertinggal hphone kat rumah. call hubby bagitahu, tapi hubby kata,
"cuba cari dulu dalam handbeg. ada tu."

tapi saya abaikan je sebab memang dah cuba cari masa sampai ofis tadi, memang takde. selalunya ada je kat dalam poket sebelah tepi.

kemudian, call hubby lagi sekali. nak ngadu gaji belum masuk hari ni. walhal semalam memang dah agak, gaji tak sempat nak masuk hari ni. hehe. so hubby tanya, dah cari belum hphone? saya sengih je disebalik gagang.

2-3 minit selepas bercakap dengan hubby, terasa ada gegaran dari handbeg. aikk! macam gegar hphone je. bila dah dibelek-belek semua ruang dalam handbeg, ada je terselit hphone saya kat dalam tu. huhu. cuba periksa sape yang telefon tadi, hubby rupanya. buat malu je.

bila diimbas-imbas, diingat-ingat, saya memang agak cuai (orang terengganu sebut "ma'nga") sejak hamil ni. kalau cari apa-apa barang, susahnya nak jumpa. padahal, kadang-kadang depan mata je. hari tu sekali, cari kad atm cimb. puas dah saya selongkar handbeg, kat opis, kat rumah, memang tak jumpa. dekat seminggu mencari, alih-alih jumpa dalam handbeg je. ada kat celah helaian surah yasin kecil.

hubby minta tolong carikan tshirt, pun saya tak jumpa. walhal saya yang susun baju-baju dia. tapi bila hubby cari sendiri.. eh, ada je.

cari pengetip kuku atas meja solek. sambil cari, sambil cakap ngan hubby.
"mana ntah pengetip kuku ni," omel saya.
dari tepi katil, hubby menyampuk,
"abg nampak je."
memang betul-betul depan mata. agaknya, otak tak fokus kot. tambah-tambah bila dah dekat-dekat sampai masa ni.

hubby pun ada cakap, dia perasan sesuatu pada isteri dia ni. selain tak fokus bila cari apa-apa barang, saya macam banyak mengelamun akhir-akhir ni. sensitif berlebihan. tersangat-sangat la mudah terasa hati. cepat muncung. ada tersalah sikit je, mula la bawak diri. diam, tak bercakap. muka berkerut-kerut.

dan,
memang saya akui sepenuhnya. harapnya takde lah berpanjangan perangai macam ni. kena cuba juga untuk kikis dari dalam diri.


saya --> pembawakan budak kot ye? alalala..sian si-tecit. tak pasal-pasal jadi OKT (orang kena tuduh)

5 comments:

  1. Salam.Iza, mmg kite pon jadi pelupa bila ngandung....dah bersalin gtu gak..mak kata urat putus..hahhaa..apapun semoga selamat ye bersalin..insyaAllah

    ReplyDelete
  2. iza, sama lah.. dh jadi sgt pelupa..and satu lagi kuat mngelamun tu.. sometime kite main jalan je.. otak ntah fikir ape ntah,..bab sensitif berlebihan tu tak yah ckp la.. hehehe

    ReplyDelete
  3. hai iza.. iera pun selalu alami keadaan gitu
    sampailah lepas bersalin ni uwa uwa uwa...

    kena fokus pas ni...fokussss

    ReplyDelete
  4. salam all..
    owh, so bnda ni agak normal la ek? kdg2 malu ngan diri sdiri..hehe..

    ude..
    tq..mudah2an..

    sue..
    hehe..betul la kata mak ude..ni msti ada urat putus..kena usaha smbung balik ni..

    yani..
    sian kat laki kita ek.. :P

    iera..
    fokus..fokus..jgn tak fokus.. :D

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..