.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, September 3, 2010

~Lagu raya bikin sayu..

24 ramadhan.

ikut kiraan, lagi seminggu untuk menjengah 1 syawal. memandangkan tahun ni aidilfitri pertama kami sebagai suami isteri, jadi persetujuan memang dah dibuat, raya tahun ni di sungai besar dulu. jadi, saya menerimanya dengan senang hati. tapi dengan syarat, wajib jugak balik keterengganu selepas tu, hehe.

tiada perbezaan ketara sebenarnya antara rumah sendiri dengan rumah mentua. lagipun PIL layan saya sama rata macam anak-anak mereka sendiri. tapi yelah.. tempat jatuh lagikan dikenang.

sedih tetap juga sedih. biasalah kan.. dah 26 tahun beraya dengan keluarga sendiri, tetiba tahun ni bertukar ke tempat lain.

di pejabat ni, lagu-lagu raya dah mula berkumandang dari sesetengah laptop. kononnya nak timbulkan mood raya la. tapi hampir kesemua lagu buat mood saya lebih hilang. kenapa pun taktau la. terutama kalau dengan lagu mamat ni, kupohon restu ayah bonda, dengan lagu m.nasir, satu hari di hari raya. aduh, mau gugur air mata ni dibuatnya.

Duhai bonda duhai ayahanda
Dengarlah rayuan anakanda
Yang jauh di mata…

Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya

Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku

Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu

Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku

actually, lagu mamat ni dah tak relevan sangat dengan saya. lain la kalau masa jadi student dulu. tapi syahdunya, tetap tak boleh nak dinafikan.

haipp..!
dah..dah..cuba jangan melankolik sangat. bak kata hubby,
"jangan la cengeng-cengeng sangat. nanti baby kuar, cengeng sama macam umminya."
hai, sabo je la hubby saya ni. cuba kalau dia yang pregnant? hehe, nasib baik la saya takde tersentap sangat dengan ayat dia. kalau tak, maunya hangin satu badan. pastu sure kena sedas dua lagi ayat pedas dari dia, haha. takmau..takmau..

2 hari lepas pun dah kena 'bom' dengan hubby.
"kata takde mood nak beraya, tapi abang tengok 3-4 kali jugak duk belek baju raya yang ma kirim."

hehe, memang pun. bukan sekadar belek, tapi dah try pakai pun. lagi excited sebab luvly sis dah siap belikan tudung untuk 3 pasang baju. lagi sepasang je kena beli tudung sendiri.

bukan apa, luvly mom yang suruh cuba baju-baju tu alasan baikk punya. katanya takut tak muat. terutama bahagian pinggang kain. tapi alhamdulillah, empat-empat pasang tu muat je. haa, ni la untung bila suka buat dan pakai baju saiz besar. badan saiz M, tapi baju saya kebanyakkannya saiz L atau XL. masa pregnant pun takde masalah sangat nak berbaju kurung. saya memang lebih selesa begini. masing-masing punya pilihan kan?

sekarang ada dua misi raya belum tertunai.
1) nak cari baju melayu untuk hubby (tu pun kalau dia nak)
2) nak cari kasut untuk saya. kasut lama dah uzur sangat. nak beli crocs, hubby dah tunjuk muka tak berkenan. layankan je la..


saya --> akhir-akhir ni saya menulis macam takde motif. lebih pada luahan rasa je. maaf la kalau ada pembaca yang rasa bosan. ni la hasilnya kalau asyik je duk layan perasaan.

2 comments:

  1. tak bosan pun..hihihih..ske je bace..hehe~

    ReplyDelete
  2. biasala ibu mengandung. mood swing. luahkan aje perasaan tu. blog sape? blog sendrik jugek. :D

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..