.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, August 26, 2010

~16 Ramadhan

Allah Maha Besar sebesar-besarnya.
Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya.
Dan maha suci Allah siang dan malam.
Kuhadapkan mukaku, kepada yang menjadikan langit dan bumi, aku cenderung lagi berserah kepada Allah dan bukanlah aku dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah.
Sesungguhnya sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan seru sekelian alam.
Sekali-kali tidaklah aku menyekutukanNya .
Dan dengan demikian aku ditugaskan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Muslim (Islam).

- doa iftitah -


sudah 16 ramadhan. ibadah banyak yang berlubang sana sini. Ya Allah, lemahnya diri ini.

esok, jatuh hari nuzul al-Quran. hari turunnya harta tak ternilai pada kita umat Islam. jadi malam ni, jom sama-sama kita mengimarahkan malam yang bermakna ini.

dan,
jangan lupa untuk saksikan fenomena 'dua bulan' pada pukul 12.30 malam ini.
Planet Mars will be the brightest in the night sky starting August. It will look as large as the full moon to the naked eye. This will cultivate on Aug. 27 when Mars comes within 34.65M miles off earth. Be sure to watch the sky on Aug. 27 12:30 am. It will look like the earth has 2 moons.

DON’T WORRY, IF YOU MISS IT IT WILL HAPPEN AGAIN IN 2287 =)



saya --> kalau boleh, saya takmau miss untuk tengok fenomena ni. sebab dulu dah terlepas tengok 'bulan senyum.

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..