.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, July 20, 2010

~Kisah dlm komuter

a'ah..saya dah mula naik komuter semula selepas mimpi ngeri hari tu. terpaksa seminggu je trauma.tapi lepas tu kena lawan trauma sebab kesian kat hubby nak kena ulang alik jauh-jauh. cumanya, saya akan naik kalau tak bersesak-sesak sangat kat dalam tu. kalau tak, saya sanggup tunggu komuter seterusnya.. :)

kisahnya isnin minggu lepas.. fuhhh..sikit punya lapuk dah citer nih
saya naik komuter mcm biasa, pukul 6.01 petang. masa tu, saya nampak satu kerusi kosong. haruslah saya berkejar sikit kan sebab nak duduk, tapi tak sempat. ada sorang akak datang dari arah bertentangan saya yang sempat duduk dulu. it's ok. tak kisah. sape cepat, dia dapat.

2 minit lepas tu, sorang adik yang duduk di depan kerusi akak tadi bangun kemudian bagi seat dia kat saya. first time ada orang bagi seat dia kat saya! bermakna dia 'nampak' la kan perut saya yang dah kedepan sikit ni? taktau nak kata apa, tapi macam hepi sangat. taktau la nape rasa hepi sangat,isk..maybe sebab orang dah perasan saya ni pregnant kot. selama ni asyik je orang cakap tak nampak perubahan langsung pada saya walaupun dah masuk 23 minggu.

siap bagi senyuman semanis yang mungkin kat adik tu. tapi dah tak cam sangat muka adik tu. cuma ingat hari tu dia pakai tudung bawal hitam, kemeja hitam belang-belang & slack coklat cair. tq so much ye dik.

20 minit lepas tu, terdengar akak belakang seat saya tanya kat adik tu,
"pregnant ek?" detik hati saya kata, 'pregnant' tu merujuk pada saya.

"a'ah kak."

"eh, akak tak perasan pun tadi. tak nampak pun."

"saya pun tak nmpak kak. tapi tengok muka, macam ye. pastu tengok perut, baru nampak."

"tu lah. lain kali tunjuk-tunjuk sikit perut tu. takpun cakap la pregnant."
apakah??!

masa tu saya taktau macam mana nak expresskan apa yang saya fikir. tapi saya diam je. berlagak macam saya tak dengar perbualan tu.

- masa akak tu dapat tempat duduk, saya takde pun buat muka tak senang. saya senyum je. dia nak duduk, duduk la.
- dari kecil sampai sekarang, saya memang suka pakai baju longgar. bersaiz besar termasuk semua baju-baju kurung. jadi, memang susah nak nampak apa-apa perubahan pada badan saya.
- perlu ke saya wat gaya yang saya ni mengandung? perlu ke saya usap-usap perut yang menunjukkan ada baby dalam perut? tak nanti dikata mengada pulak?


ok. agak emo.


saya --> balik je, terus report kat hubby. macam biasa ayat dia, "bawak-bawak la banyak bersabar." iyelah bang.

5 comments:

  1. bole juge kalo nk wat..kasik org keliling tau...heheheh....

    ReplyDelete
  2. alahai kenapalah kakak tu ckp kuat2...

    ReplyDelete
  3. tahniah nak dapat baby..berminat dengan baju bayi n kanak², dijemput lawat blog saya--amnioutlet..sori kalu ngacau blog. thanks.

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..