.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, June 3, 2010

~Perubahan demi perubahan

nama pun tengah hamil, jadi akan banyak cerita berkisar kehamilan. harap sesiapa yang singgah sini jangan la jemu ye.. :)

masa trimester pertama dulu, dah banyak juga perubahan yang perlu saya adapt. paling ketara, kuat mengantuk dan kerap di datangi 'nature call'. jangan tanya pasal mabuk dan muntah dengan saya sebab saya tak lalui semua tu, sekadar 2-3 kali je. tu pun setakat mabuk yang simple2.

sekarang, aktiviti mengantuk tu dah boleh kawal sikit demi sikit. malam-malam saya pastikan tidur dengan lebih awal. kalau tak , badan jadi sangat penat kalau terpaksa tahan kantuk kat opis. ye la, tido pun sekadar letak kepala atas meja selamba je kan..huhu, memang tak puas kalau kat opis. tambah pula dengan pakej badan jadi berangin & kebas di bahagian leher. silap-silap tersalah urat.

tapi yang nature call tu, makin bertambah-tambah sekarang ni. even kurang minum air, tetap juga saya banyak ulang alik ke toilet. lebih kurang sejam sekali. kadang-kadang rasa macam nak angkut je toilet masuk ke opis, hehe. nasib baik la dekat je toilet tu. cuma ada masanya saya malas nak gi toilet, so saya tahan. natijahnya, bila ke toilet selepas tu, saya didatangi sakit yang boleh tahan jugak sakitnya pada bahagian buah pinggang sebelah kiri err..rasanya ye la kot buah pinggang. disebabkan ni, saya jadi kurang gemar nak melalui perjalanan yang jauh. leceh kalau asyik nak kena berhenti untuk cari toilet. menyusahkan orang dan melambatkan. lain la kalau saya sendiri yang drive.

esok nak balik kemaman. sepupu kahwin sambil-sambil nak lepas rindu dendam ngan parent, nenek & anak-anak buah. yeay! tapi hubby tak balik :( kena keje. so, saya tumpang balik ngan family abang je. taktau la camner nak lalui perjalanan esok. malam pulak tu. sejuk-sejuk, lagi la cepat je dapat nature call tu.
kena puasa minum air nih.. :p


saya --> nanti dah bersalin, mesti rindu kan nak lalui semua ni?

3 comments:

  1. awk dgn kita sama la..fasa pertama muntah2 just yg simple2 ja...bila dh masuk fasa ke2 ni..kita pulak mkn kena selalu..tp badann still cepat penat..nature call tu normal la..pembesaran baby kan...k take care yer..

    ReplyDelete
  2. a.. betul2... slalu ngantuk. a... nyaman nya tdo. Zzz... Hihiiii

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..