.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Monday, June 14, 2010

~Jujur cerita hatiku

jujur. saat ini saya ingin benar jujur pada diri sendiri. jujur menerima segala ketentuan yang telah dikurniakan pada saya walau kadang kala tersulam kepahitan di dalamnya.

saya tidak ingin mengharungi ketentuan ini dengan muka yang berpura-pura penuh dengan senyuman. iya, tidak akan ada senyuman dalam masa terdekat ini. err, mungkin sebulan, mungkin 2-3 bulan.

time flies.
tapi.. saya masih tidak bergerak. membatu. tiada satu pun perasaan yang sedang menyelubungi diri saya sekarang.

kosong.

terus begitu atau bergerak ikut arus?
saya tak tahu.

hati saya pedih. bagai nilai harga diri diinjak-injak ke tanah berlumpur.
saya akan ingat semua ni sampai bila-bila. akan ingat!
saya serik diperlakukan umpama kucing kurap yang meminta belas seketul tulang. hilang sudah sebuah kehormatan yang saya unjurkan selama ini pada insan yang seorang itu. tapi tak mengapa, cukup la saya mengambil langkah mengunci mulut. walau dianggap sebagai 'kalah' pada matanya.

bebaslah wahai manusia untuk kau muntahkan segala kata. satu hari nanti, mungkin kau juga akan merasakan semua ini.. mungkin dalam bentuk yang lain.
bukan!! saya bukan mendoakan tapi, "what goes around, comes around".
saya tidak melemparkan sepenuh kesalahan padanya, cuma kesal bagai dia punya cop mohor untuk 'bermulut bagai mata pedang'.

buatlah.
buatlah apa sahaja asal kau temui 'kepuasan' yang ingin kau kecapi.

***

hubby..
terima kasih atas bahu abang yang diberikan sepenuh kuasa pada iza untuk dijadikan tempat melepas hujan air mata;
ribaan untuk iza sembamkan segala kesedihan;
tangan untuk gosokan kasih di ubun-ubun iza.
terima kasih atas kekuatan yang abang tunjukkan walau iza tahu, semua ini sebenarnya lebih menyakitkan pada abang.

baby..
"maafkan ummi, sayang. ummi nak sangat jadi kuat supaya baby pun kuat di dalam perut ummi ni. baby pun pandai ye nak pujuk-pujuk ummi.. asyik je duk gerak-gerak untuk 'kejutkan' ummi dari terus melayan rasa. insyaAllah, moga rasa ini tidak lama. ummi & dan ayah sayang baby sangat-sangat."


walau apa pun berlaku, saya masih ingat DIA..
cukup ingat.
andai semua ini bagai satu lorong untuk saya & hubbby temui setitik kebahagiaan, saya redha. ku pohon segala kekuatan dari-Mu Ya Rahim.

Dan katakanlah kepada hamba-hamba-Ku: " Hendaklah mereka mengucapkan perkataan yang lebih baik (benar). Sesungguhnya syaitan itu menimbulkan perselisihan di antara mereka. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia.

Surah Al-Israa' : ayat 53


saya -->
* entri meroyan dari seorang ummi-to-be. jika ada pembaca sedang mencari bahan ilmiah atau sebarang unsur positif di blog ini, maaf.. anda tersilap tempat.
** rindu my dear mom sangat-sangat. hmm, kalau la dapat dilepaskan semua ni pada ma... :(
*** juga rindu pada MIL. lembutnya suara ibu, menakungkan lebih banyak air di kolam mata ini.

3 comments:

  1. salam...kak iza sabar ya d ats dugaan yg menimpa..ada hikmah dsebalik dugaan trsebut..jr doakan akak dan skeluarga sntiasa dilindungi oleh Tuhan..amin...

    ReplyDelete
  2. salam riza, ummi to be
    Moga sabar&tenang sentiasa mekar di hati =)

    ReplyDelete
  3. salam jr..
    terima kasih dik..insyaAllah, akak pun harap mcm tu..harap sgt akak redha dgn apa yg terjadi ni..


    salam faiz..
    sedang berusaha utk tenangkan hati..bukan menyimpan dendam, tp peritnya hati, susah benar rasanya nak dipadamkan..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..