.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, May 6, 2010

~haipp...!

haipp..haipp..!
ada jugak ni nanti yang kena cubit ngan tangan sendiri. dulu cakap nak aktif blogging. sekarang tengok! isk..isk..malu ngan diri sendir

banyak dah cerita tertangguh. kisah pemeriksaan kehamilan, pengalaman dalam tempoh trimester pertama & macam2 lagi. kelmarin family in law datang rumah. adik ipar bongsu (adik) yang belajar kat unimas balik bercuti. kecoh sikit rumah tu. selama ni, saya tengok muka hubby, hubby tengok muka saya. kami tengok tv, tv tengok kami.

malam kelmarin, ikutkan keinginan adik nak tengok wayang. habis semua dengan ibu ayah sekali diangkut tengok citer iron man 2. so far, ok la. saya bagi 3 bintang kot. aksi yang menghiburkan. saya ni bukan kaki wayang, jadi taktau nak ulas macam mana. 15 minit pertama, saya terlelap. kalau hari-hari biasa, masa tu saya tengah baring-baring berehat depan tv.

sejak mengandung, badan memang cepat penat. saya memang sntiasa cuba untuk meminimakan pergerakan. kalau cakap pasal bab masak, baru weekend lepas saya mula masuk dapur. dua minggu sebelum tu, saya amik 'MC' dari dapur. hubby yang amik alih masak. saya tolong sediakan bahan, tapi tu pun kalau saya larat lawan mood penat saya tu. dekat seminggu lebih juga la saya tak sentuh nasi. nak hilangkan lapar, saya makan mee goreng atau roti.

hubby jangan cakap la, dah jadi macam ayah datuk mak nenek. membebel sebab saya taknak makan. selera memang totally takde. bila terbayang ayam masak merah ke, tomyam ke, serta merta rasa kembang tekak.

ikutkan checkup 3 minggu lepas, semuanya rendah. hb cuma bacaan 11. tekanan darah 80/60. berat pun cuma 42.3kg. alahai. tapi alhmdulillah, tiada mabuk-mabuk atau alahan teruk. hidung je sensitif sikit. saya tak harap apa-apa, asalkan saya & baby sihat dalam tempoh 9 bulan ni. dan baby dpat membesar dengan sempurna dalam rahim saya. tu doa saya tiap hari.


saya --> tadi duk lompat-lompat blog. sekali ternampak gambar nasi ambeng. yummy! terliurnya saya. terus text hubby, tanya kat KL ada jual nasi ambeng tak? hubby balas, bagitau yang mak mentua janji nak buatkan hari ahad nanti. yey..sayang ibu tau! untung kawen ngan orang jawa ni, hehe.

4 comments:

  1. oh..semoga dapat makan..best dpt mak mertua sporting..huhu..

    ReplyDelete
  2. fikaryna,
    hope so..terbayang2 je ni.. :P
    alhmdulillah, selalunya pantang sebut je depan mentua..dia cuba penuhi..smpai hubby naik jeles..

    ReplyDelete
  3. salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/

    kalau ada waktu mampir ya???

    ReplyDelete
  4. ha ha..org jawa memang camtu (sy si jawa jugak)..
    bes nye nasi ambeng!!sy pon cam terliur2 gak..neway tc iza!!hepi2 selalu yerr :)

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..