.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, September 8, 2009

~Senyumlah..andai itu penawarnya..

entah, tak tahu bagaimana ingin diluahkan rasa sebal dalam hati. bukan rasa kurang senang pada sesiapa pun, tapi cuma pada diri sendiri.

diri sendiri yang empunya silap. diri sendiri yang meranumkan kesalahan. dijentik sikit oleh orang lain, mula la nak terlompat. belum lagi di ketuk-ketuk atau di dihunus dengan sejata tajam manusia, lidah.

sejujurnya, saya agak kurang ghairah mengimarahkan ramadhan kali ini. terlalu banyak kekurangan. tiada keseimbangan dalam diri. adunan ibadat saya terlalu banyak kelalaiannya. berlubang di sana sini.

tersentak rasa hati bila menyedari kita telah menjejak 18 ramadhan. hanya berbaki 11 hari sahaja lagi. mari..sama-sama kita lipat gandakan lagi ibadah kita! menadah setitis ilmu di entri faiz yang INI, buat saya terbuka mata.
"Innasolati...sesungguhnya solat ku...
Wanusuki...dan ibadahku...
Wamahyaya...dan hidupku...
Wamamati...dan matiku...
LillahiRabbil 'alamin...kerana Allah Tuhan sekalian alam...."

saya --> semoga anak saudara saya, along, diterangkan hati dan ditenang jiwanya dalam menghadapi peperiksaan UPSR. amin.

3 comments:

  1. zara,
    ayuh yok..
    senyum & sengih.. :D

    ReplyDelete
  2. br perasan di'link'kan

    salam idulfitr
    maaf andai msh tsisa salah silap riza
    *hari bila jam bila blh kita jmpa ya?

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..