.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, September 4, 2009

~Dia bikin cuak

pagi-pagi tadi, my dear hamba Allah sms. minta saya jangan lupa bawa resit kursus pra-perkahwinan kami. betapa 'bagusnya' kami berdua, kursus 20 jun lepas, tapi hari ni baru nak diambil sijilnya. walhal, bukanlah jauh sangat masjid negara tu dari dayabumi.

tapi, memang saya betul-betul tak sempat. nak jalan kaki pergi balik dari pejabat ke masjid negara akan mengambil masa dekat 1 jam. nak naik bas, lagi la menjauhkan perjalanan. ada je alasannya kan?
kebetulan, saya memang jarang keluar waktu lunch sebab kerja agak banyak masa tu. my dear hamba Allah pula, dah lama tak solat jumaat kat masjid negara. nak ambil hujung minggu, tiap-tiap minggu dia balik sungai besar.

15 minit selepas
my dear hamba Allah ambil resit dari saya dan menuju ke masjid negara, dia sms :

"abis la kita.."

saya dah menggelabah. kenapa pulak ni? sijil tak ada ke? tapi bukanlah lama sangat pun. belum lagi sampai 3 bulan. semasa kursus dulu, penceramah cakap, ada peserta yang kursus dah setahun, baru datang ambil sijil. tu pun dia ambil sijil tu 1 bulan sebelum nak kahwin. saya balas sms tu,

"kenapa?ada masalah pape?"

lama my dear hamba Allah diam. tak balas. dalam hati, saya dah fikir macam-macam. setengah jam kemudian, sms saya dibalas.

"genap 3 bulan lagi, pada tarikh yang sama, hari yang sama & waktu yang sama..kita dah nikah :)"

.
.
.

errk..!
dia ni.. saje bikin saya cuak.


saya --> speechless. tak terkata. bimbang, takut, semua ada. 3 bulan je lagi?

13 comments:

  1. dan jangan lupa jemput zara kak~

    ihiks!

    ReplyDelete
  2. huhu.. saje bikin cuak.
    aiyak..3bln je lagi..cane? gear brape dh tu?

    sy still x start enjin lg nih..haha!

    ReplyDelete
  3. salam kak..
    semoga persediaan berjalan lancar..
    insyaALLAH..amiiin...

    cyg akak..
    @};----

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. so bln 12 la ni ek,..heheh jgn lupe jepot.. tp aku rs mcm x mampu je dtg ganu.. jauh weh.. aku dtg sel je la ek.. leh tak..mcm yana aku mampu dtg belah laki dia gak kat melaka..

    ReplyDelete
  6. zara,
    tentu dik..
    nama zara dah masuk dlm list.. =)

    ReplyDelete
  7. afida,
    haha..baru gear satu..nak gerak gear 2, takut tak terkejar je..

    adeih..risau..risau..

    ReplyDelete
  8. dayah,
    insyaAllah..mudah2an..semuanya lancar..ameen.
    thanx dik..

    cyg dayah jugak.. (",)

    ReplyDelete
  9. lemonade,
    hehe..tu la..bergurau, tapi mendebarkan..kelat2 masa je mulut nak senyum.. :D

    ReplyDelete
  10. nissaq,
    a'ah..insyaAllah bln 12..
    boleh je..ko pegi belah laki aku kat sungai besar..dekat sikit..
    member2 aku ramai gi mjlis kat selangor je nanti..

    ReplyDelete
  11. 4 september...ehm..baru lagi ni.. lawak nyer cite akak.. x sgka along mcm 2.. dgn k iza je.. bakal isteri kan.. huhu.. x sgka along da nak kawin kan.. x lama lagi tuh

    -ADIK..NOT AGH TAU..-

    p/s- gune gmail agh..

    ReplyDelete
  12. hai adik..hai angah [sambil lambai2 tgn] :)

    along adik tu sometimes takleh nak dijangka..hehe..
    urmm, lg 2 bln lebih je dr skrg..akak pun still tak caya lagi..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..