.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, August 18, 2009

~Andai ku pejamkan mata

Andai ku tahu..
Kapan tiba ajalku..
Izinkan aku mengucap kata taubat pada-Mu..
Aku takut akan semua dosa dosaku..
Aku takut dosa yg terus membayangiku..
Ampuni aku dari segala dosa dosaku..
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada-Mu.

"Dari Allah kita datang, kepada-Nya jua kita kembali"
terkenang beberapa pemergian tidak kembali yang sampai ke pengetahuan saya akhir-akhir ini. betapa singkatnya pertemuan manusia di dunia. macam mana agaknya kalau diri saya sendiri yang pergi tak kembali? sedikit sebanyak, pemergian mereka memercikkan sedikit ketakutan pada diri saya.
dosa entah bergunung ganang. pahala entah cuma serata lantai. amalan? setitik cuma. terlalu jauh dari benchmark untuk melayakkan diri menjejak syurga firdausi.

dosa dengan ma, dah minta ampun?
dosa dengan ma, dah minta ampun?
dosa dengan ma, dah minta ampun? (3 kali dengan ibu, keempat baru ayah)
dosa dengan ayah?

dengan kakak abang?
dengan tunang?
dengan kawan-kawan?
masih adakah hutang yang belum terbayar?
atau masih adakah janji yang belum tertunai?
ada yang terumpat, ada yang terkasar kata, ada yang tersinggung perasaan. terampunkah semuanya?

yang paling penting, dosa saya dengan Yang Maha Pencipta =(
apa yang bakal saya lalui jika sudah sampai masanya untuk mata ini terpejam selama-lamanya? mungkin esok, mungkin lusa..

ramadhan kareem bakal menjelma. 3 hari sahaja lagi.
semoga ramadhan kali ini dapat dilalui dengan lebih baik berbanding sebelum ini. insyaAllah.




********
hari ini saya baru tahu, untuk membeli ID developer bagi seorang abaper dari SAP, harganya mencecah rm26 ribu bagi satu ID. dan setiap tahun, ID developer tersebut perlu dibayar untuk tujuan maintainance & licence yang nilainya hampir 60% berdasarkan harga asal.

untuk ID user, harganya cuma rm10 ribu sahaja.

mahalnya..! =(

di pos malaysia, hanya 2 orang abaper sahaja yang mempunyai ID developer. saya & faryza.

aduh..tiba-tiba rasa tertekan. tambah pula bos dah buat ayat,
"haa, keje baik-baik. banyak tau pos malaysia keluarkan belanja untuk awak. bukan senang-senang."


********

saya --> entri caca marba. hai, apa nak jadi ni cik hariza?
saya2 --> tak stabil. bagai di awang-awangan.

2 comments:

  1. Salam Ramadhan ye za..
    Mohon ampun klu ada salah & silap...

    ReplyDelete
  2. Untung nye Iza.. Su dulu pernah juga amik test untuk lesen SAP ni.. tapi tak lulus la hu.. Kalau Iza jadi konsultan SAP dengan syarikat swasta mesti dah masyuk income..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..