.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, July 2, 2009

~Sudah pulang

fuh..fuh..fuh..
sapu habuk jap. dah bersawang blog ni.
lama sangat tuan blog dia duk bertapa.
**********************************************


alhamdulillah, my dear mom & dad dah selamat pulang dari bumi mekah semalam. tiba di KLIA tepat jam 2.30 petang. sampai-sampai je, terus di'sms' semua anak-anak & menantu-menantu.
"ma & ayah dah sampai klia.pukul 6 check in balik trganu."
masing-masing bila dah dapat sms, terus nak telefon. takde nak sms-sms bagai. sudahnya, talian sibuk sebab semua orang dail nombor telefon yang sama secara serentak. yang menjawab panggilan, bukannya suara kesayangan, tapi cik operator maxis.

my dear bro & wife bertolak ke klia dalam pukul 3 petang. sepatutnya, saya menumpang sekali. tapi saya? akhirnya tersadai di pejabat. bos izinkan ambil time off, tapi bermula 3.30 petang. pukul 2.00 petang, saya sms my dear bro,
"dpt kluar paling awal pkul 3.30. klu rasa lambat sgt, just go ahead first. kakma tak gi la kot kat airport."
walhal dalam hati, nak sangat bagitahu,
"tak boleh ke tunggu? bertolak gi airport kul 3.30?" tapi tak terberitahu. sebab dalam hati dah bertekad, jangan sekali-kali menyusahkan orang disebabkan diri kita.
.
.
.
bermula la episod sebak-yang-tak-dapat-ditahan-tahan.
tak boleh ada yang menegur, mula la rasa macam nak nangis. sedaya upaya cuba menyekat dari tangis memecah. sendu hanya terlekat di tekak. perit. bukan apa, terkenang yang semua adik beradik dpt jumpa ma & ayah. fresh balik dari mekah. tapi saya terkecuali.

my dear sis-in-law telefon saya bila dia dah sampai di klia. tapi perbualannya hanya dijawab iye, ok, ermm dan ermm dan ermm oleh saya. takleh nak bersuara!

dalam lrt, my dear mom sekali lagi call. tanya dah balik ke belum? dah ada kat mana? dan bagitahu yang my dear bro baru je bertolak balik dari klia. lidah saya cuma terkelu. hanya telinga yang terpasang mendengar suara yang saya rindui.
please, please my eyes! please don't embarrass me in this train!

sampai rumah, masuk bilik dan... terus bagi peluang kat mata lepaskan segala-galanya. isk, isk, isk. apa la nak jadi ni? ntah dari mana saya dapat sindrom sedih-melampau-lampau ni. sebelum ni takde pun. boleh je rileks-rileks. apapun, alhamdulillah ma & ayah selamat pegi dan kembali. semoga Allah swt menerima segala amalan & ibadah mereka berdua. cuma kaki ma je, bengkak sikit. hope tak berpanjangan sakitnya.


saya --> i need a cure. takmau dah bagi mata buat persembahan air terjun yang mencurah-curah.

4 comments:

  1. alhamdulillah..selamat tiba sudah?

    ReplyDelete
  2. zara,
    sudah selamat.. =)
    alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah.. kita tumpang gembira..

    ReplyDelete
  4. dulu masa mak n abah saya gi haji,saya baru habis spm..so saya la kena jaga umah n masak..bila waktu isyak semua tunggu dekat tepon..tunggu mak+abah call..huhuhu

    sedih sgt..masa raya pun semua kena msak sendiri..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..