.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, June 11, 2009

~Tag by ninie & dayah

saya dapat tag dari ninie. dan tag yang sama juga dari dayah. adik-adik saya ni memang tak senang tau tengok saya duk diam je. hehe. thanx, ingat kat akak korang ni.

kekasih saya adalah :
Kekasih --> Dia Yang Maha Pengasih
kekasih --> my dear hamba Allah :)

saya sedang mendengar :
suara opismate sedang berbual-bual.

mungkin saya patut :
berusaha lebih gigih untuk buat persediaan menghadapi temuduga minggu depan.

saya baru sudah :
minum nesvita 3 in 1 original (ninie, ni ha rahsia diet akak)

beza rakan, kawan dan sahabat:
..INGATAN..sejauh mana kita ada di dalam ingatan mereka.

saya tidak faham :
kenapa hati sukar untuk dimengerti

saya perlu mencari :
formula untuk jauhkan sikap negatif yang kadang-kadang suka bertandang dalam diri.

ayat terakhir di katakan kepada saya :
"aku ada good news" --> ayat ucu pada saya.

makna hidup :
kita hanya khalifah persinggahan di bumi Allah.

cinta itu :
anugerah indah yang dikurniakan kepada makhluk-Nya. bersyukurlah, masih lagi bernafas untuk mencicip manisnya cinta.

saya paling suka :
bila dapat peluk cium my dear mom.

saya akan cuba :
takmau sakitkan hati sesiapa lagi (owh..andai saya mampu!)

mengapa rakyat Malaysia suka menggunakan Lah di akhir ayat mereka :
untuk 'menekankan' ayat supaya maksud lebih mudah difahami.
"yang ituLAH."
"sayaLAH orangnya."
"geramLAH..!"

telefon bimbit saya :
nokia 1200. telefon paling 'cokia' dari banyak-banyak telefon kat kedai.

katil saya :
dekat kampung. yang di KL, pinjam yang anak buah punya.

soalan bagi saya yang tidak perlu ditanya :
soalan yang tak logik dek akal.

teknologi adalah :
..memudahkan..

bagaimana saya masak makanan yg saya pandai masak :
pastikan ada bahan-bahan, ada dapur, ada gas, ada peralatan masak & ada orang yang nak makan makanan itu.

semalam :
saya 'gayut' dengan my dear mom dekat 1 jam.

hari ini :
work maniac..!

malam ini saya akan :
'sepatutnya' baca surah yaasin.
dan basuh baju. ohho, bibik takde ni, pandai-pandai la uruskan sendiri.

esok pula saya akan :
balik kampung..! ohoho balik kampung..!

saya betul-betul inginkan :
kebahagiaan dalam hidup..dunia & akhirat.

badminton atau futsal :
badminton. rindu nak main badminton kat dewan kat UMT..~ bebas beraksi.

karaoke :
baik saya tidur.

makanan jepun adalah :
makanan yang perlu dimakan dengan chopstik. tapi saya tak pandai guna chopstik.

bilik yang terang atau gelap :
malap :D

ayat terakhir yang nak anda cakap pada seseorang :
i miss u (aduih..masalah jiwa raga ni)

kereta :
err..kereta sorong pun tak ada. uhuk!

saya nak tag :
orang yang merajuk ngan saya..kak izra cayang.. :)
nak tag juga cik cahaya.

9 comments:

  1. iza,
    suka sangat jawapan ni..

    "beza rakan, kawan dan sahabat:
    ..INGATAN..sejauh mana kita ada di dalam ingatan mereka."

    ReplyDelete
  2. akak tak faham iza...tag ni apa benda?hahahaha :-p

    ReplyDelete
  3. sue & nissaq..
    urmm..itu la kan..sometimes, kita ada byk kawan..tp susahnya nak mencari sahabat.. :)

    ReplyDelete
  4. iza, macam mana nk jwb tag? jakun nih hah

    ReplyDelete
  5. kak tikah,
    hehehe..
    akak amik tag yang kat sini..
    http://ummihurairah83.blogspot.com/2009/06/tag-dari-cik-cahaya.html ni.

    then akak copypaste soalan dia..ada 3 je soalan..
    1)Anda perlu printscreen wallpaper anda yang tengah gune skang..jgn tipu2 ek..
    2)Bagitau kenapa anda suka wallpaper anda..
    3)Tag 10 orang

    ReplyDelete
  6. untuk soalan 1..akak kena print screen wallpaper desktop akak..

    pastu soalan ke-2, akak explain..knp akak suka pakai wallpaper tu..

    yg ke-3..akak sebut la..sapa org yang akak nak tag pulak..pendek kata, mcm buli kena jwb soalan ni la..

    tag ni sbnrnya mcm soalan berangkai..
    disamping jawab soalan, dia boleh eratkan hubungan kita sesama blogger..ni tag yang simple..klu akak nak jawab tag yang lagi satu pun, ok jugak..ada 30 soalan..hehe

    ReplyDelete
  7. iza, thanks for the explaining my dear.

    ReplyDelete
  8. hahahha..x aci ko tag aku soalanyer banyak..Bagusler ko terangkn kat kak tika..Mcm terangkn dalam kelas..huhu

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..