.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Wednesday, May 6, 2009

~Moga ada rezeki

dia sedang berusaha. mendapatkan pekerjaan baru. mungkin yang lebih baik dari yang sedia ada. yang lebih terjamin. untuk dia dan masa depan. serta insan-insan terdekat dengannya.

minggu lepas, dia melangkah lagi ke satu sesi temuduga. ntah lulus entah tidak . dia masih menanti jawapan. dan dia terus berusaha. berharap. moga ada rezeki yang tersimpan buatnya.

memang menyakitkan, jika diberitakan cerita dukacita. sudah tentu tidak menggembirakan. tapi dia tetap tabah. tabah sangat. dia cuma diam. raut wajahnya bagai terlukis, dia menyimpan rasa. tidak terluah. sukar untuk dimengertikan.

moga kali ini dia berjaya. ameen. moga ada titis-titis bahagia buat dia. saya ingin sekali dia peroleh pelangi yang diimpi. pesan saya padanya, rajin-rajinkanlah menghadap Yang Maha Kuasa. jangan henti-henti memohon pada-NYA. Dia Maha Pengasih & Maha Penyayang pada hamba-hamba yang tidak henti mengingati-NYA. sentiasa basahkan diri dengan wudhuk. titipkan bibir dengan zikir yang tak terhenti. janji tuhan, setiap hamba telah ditentukan rezeki masing-masing. terpulang pada usaha & kehendak si hamba.

Tuhan,
makbulkanlah doanya,

perkenankanlah niat sucinya,

bukakanlah peluangnya bagi mengecap nikmat rezeki-Mu,
kupohon.. permudahkanlah segala urusannya,
hanya pada-MU kami berharap,
ameen.
"kalau kita tahu kekuatan sebuah doa, kita takkan pernah berhenti memohon dari-Nya"


saya --> berdoa tiada henti

14 comments:

  1. insyaAllah,
    ade rezekinye tu,
    :)

    ReplyDelete
  2. na,
    mak aih..punya cepat bg komen..
    baru publish 10 minit..hehe..
    anyway, thanx na..mintak2 ada la rezekinya..

    ReplyDelete
  3. insya allah..mudah mudahan ada rezeki...

    meh kita doa sesama ek..
    AMIN..

    ReplyDelete
  4. insya allah
    rezeki untuk setiap org dah mmg dah ditentukan
    kalau takde yang ini
    mesti dtg yg lain
    tapi bak kata kamu

    jangan berhenti berdoa..

    ReplyDelete
  5. iera,
    terima kasih..
    amin.. :)


    dayu,
    insyaAllah..mintak2 ada la rezeki kami nak kawen ni..

    ReplyDelete
  6. insyaalah.. harap2 dipermudahkan segalanya.. kami sumer mendoakan "dia " k

    ReplyDelete
  7. are_udear..
    tengkiu are_udear..
    berkat doa semua kawan2..
    hope dimakbulkan Allah..

    ReplyDelete
  8. insya allah, mudah2an ade rezeki k..

    ReplyDelete
  9. mudah2an ada rezekinyer..Amin....;)...rezeki kawen kater org...hehehhe;)

    ReplyDelete
  10. ucu,
    thanx..
    tp takmau la berharap sgt..karang tak dpt, aku yg kecewa lebih2..hehe

    ReplyDelete
  11. kiter pun punyer doa yg samer..xpenah berhenti berdoa utknya..

    ReplyDelete
  12. yana,
    kita sntiasa inginkan yang terbaik utk org tersayang..
    tp tu la kan..cuma mampu berdoa & bg support dr belakang..
    moga ada la 'bahagian' untuk mereka.. :)

    ReplyDelete
  13. Salam...
    tumpang lalu...
    insyaALLAH...
    mudah2an ada rezeki..
    kite pon nak kahwin..ekeke..:P

    sama2 berdoa untuk kebahagiaan kita semua...amiiin...

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..