.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Sunday, April 19, 2009

~Rindu Home sweet Home

*entry perasaan*

termasuk minggu ini, dah 3 minggu saya impian saya nak balik ke terengganu tertangguh. minggu depan pun sama. pun, ada halangan untuk jejak kaki ke bumi darul iman.
menjadikannya 4 bulan. rasanya dah tak tertahan rasa rindu kat my dear mom & dad.

semalam, ujian MEdSI bagi permohonan mengikuti DPLI. cuma bertahan 35 minit di dalam dewan, saya bergegas keluar. soalan-soalan yang dikategorikan sebagai soalan sahsiah itu buat saya teringat pada my dear mom & dad.
- saya tidak pernah sesekali menipu ibu dan ayah saya (ya atau tidak)
- saya tidak pernah membangkang kata ibu dan ayah (ya atau tidak)
saya rindu! keluar dari dewan smk wangsa melawati, terus tangan mendail nombor telefon my dear mom. berkali-kali saya katakan ralat sebab asyik bertangguh nak balik terengganu. asyik sahaja ada musyaqqoh yang tak dapat dielakkan. dan suara seorang ibu, sebaik yang mungkin cuba memujuk. lembut tertebar ke dasar hati. bagai memujuk si cilik lagaknya.
"dah tiap-tiap hari dengar suara ma. dah ok la tu kalau tak balik pun. selesaikan dulu apa yang perlu."

astaghfirullah..saya tak tahu kenapa asyik sensitif akhir-akhir ini. saya seolah dengan rela hati menumpahkan air mata. cukup murah. akhirnya saya membulatkan hati untuk balik pada 1 mei nanti. walaupun pada 15 mei, saya akan balik meraikan hari bahagia my dear chenta hati. biarlah, walau cuma berselang dua minggu tarikhnya, saya tetap bertekad ingin balik. saya tahu, bukan saya sahaja yang merindu, tapi begitu juga dengan my dear mom. terkadang, saat berbual, suaranya pasti bergetar menahan tangis. tapi digagahkan jua si mata tua itu.

~ dan hari ini, satu undangan pada 2 mei buat saya tergugat hati. jika balik ke terengganu, bermakna saya seolah menolak pelawaan istimewa itu. dan pastinya bakal mencetus sebuah "drama luka". jika menerima undangan tersebut, maka saya terpaksa memanjangkan lagi episod rindu saya. buntu.


saya --> sukarnya membuat pilihan & membuat keputusan

1 comment:

  1. yang dah lepas tu.....dah le..kalau blh terima..apa salah nye menghadiri majlis kawan lama.....

    apa² selamat utk kamu...huhuhuh

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..