.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, April 17, 2009

~Mood naik turun

seminggu dua ini, agak kurang bersemangat nak menulis. mungkin kekurangan idea ~pastinya sebab kurang membaca. atau mungkin juga kerana mim alif lam sin. atau juga mungkin kesihatan akhir-akhir ni turun taraf sikit. asyik je nak lemah-lemah badan. umur baru setahun melebihi suku abad, dah nak sakit-sakit. ish, apa nak jadi ni?

selesai urusan di satu tempat, saya menuju ke klinik. untuk kesekian kalinya, saya memecahkan rekod pegi klinik. ish, ish, ish, memang cukup bertuah demam saya kali ni.

dr : tekanan darah awak rendah ni. nanti saya bagi ubat tambah darah kat awak
me : eh, saya demam je doktor.
dr : iye, tapi awak kurang darah ni.
me : tapak tangan saya merah je. orang kata kalau merah, darah ok kan? (bertanya dengan muka poyo)
dr : cuba tengok tapak tangan saya. (sambil menyuakan tangan dia pada saya)
me : [terdiam] (dalam hati --> a'ah, pink kemerahan. jauh beza dengan tapak tangan saya)

banyak lagi doktor membebel bercakap & memberi nasihat, tapi saya dah tak larat nak dengar. kepala dah pusing-pusing planet masa tu. cuma angguk. konon-kononnya faham. saya memang dah sedia maklum, tekanan darah saya memang rendah. hampir kesemua keluarga saya punya sejarah ini. jadi dah tak hairan sangat bila doktor beritahu macam tu.


saya --> selamba hari ini datang kerja berlenggang kangkung. tak bawa ubat pun.

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..