.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Monday, March 2, 2009

~My besday

tak sempat nak menulis. sibuk? tidak juga. cuma kekangan masa. dalam tempoh seminggu, pelbagai perkara telah berlaku. tapi kali ini, saya hanya ingin berkongsi tentang hari lahir saya yang ke 26, khamis lepas pada tanggal 26 Februari. agak istimewa, 26 hb dengan 26 tahun. saya menyukai gabungan nombor ini.

seperti yang saya pernah beritahu sebelum ini, hari lahir saya jatuh sehari selepas saya berjuang dengan temuduga PTD saya. hinggakan, segala tumpuan saya tertumpu pada PTD. tiada langsung ingatan mengenai hari lahir walaupun saya memang jenis yang pentingkan hari-hari begini. seminggu sebelum hari lahir saya, dah ada 2 orang yang dah wish kat saya. terima kasih pada cik siti suhaila & abg romadan.

25 februari - sebaik selesai temuduga di wisma persekutuan, kuala terengganu, saya terus berkejar ke hospital (bab hospital ni akan diceritakan dlm next entry, huhu). dalam pukul 12 tengahari, my "chenta hati" sms beritahu nak jumpa & belanja saya makan sebelum saya balik ke kuala lumpur malam nanti. itupun terpaksa tunggu dia balik dari sekolah dalam pukul 3.30 petang. hmm, macam pelik pun ada sebab biasanya kami akan berjumpa kalau betul-betul ada masa panjang. tak suka nak rushing untuk bertemu. tapi disebabkan saya tak jadi berkampung di hospital, jadi sempat la setkan masa nak berjumpa. sekejap pun jadi la sebab selepas asar, saya nak ke hospital semula. kat mana kami 'dating'? hehe, tempat kegemaran kami kat mydin mall. makan hot plate 'yee mee cendawan ayam'. boleh tahan sedap la. saya makan sampai habis (even hati tengah fikir pasal hospital je). cuma sejam kami disitu, tapi sempat berceloteh macam-macam cerita. itulah hariza akmar & salmi suhana. kalau tak gelak bagai nak rak, memang ada something wrong somewhere la jawabnya tu, hehe. thanx my dear, u make my life cheerful. thanx a lot.
kul 4.30, "chenta hati" menghantar saya balik ke rumah. semasa kami bersalam & berpelukan, dia ucapkan selamat hari lahir pada saya. Ya Allah, saya baru teringat esoknya hari lahir saya.

saya menaiki bas ke kuala lumpur jam 9.30 malam. bermakna tepat pukul 12 malam, 26 hb februari, saya berada dalam bas. kali pertama dalam seumur hidup menyambut detik 12 malam hari lahir di dalam bas. baru je menaiki bas, sahabat UMT saya dah mula sms. tiada ucapan khusus untuk hari lahir, tapi cukup menandakan dia mengingati hari lahir saya. rasa nak nangis pun ada, terharu. bermula jam 11.45 malam lagi, telefon saya dah 'diserang' sms hari lahir. hehe, macam ganas je bunyinya. taklah banyak sangat, tapi saya catat satu persatu nama insan-insan yang mengingati hari lahir saya. termasuklah yang wish via ym sepanjang 26hb. dan tak lupa juga komen-komen di friendster.
  1. my lovely mom - tiada ucapan khusus tapi dititipkan sepasang baju kurung baru buat saya sebelum saya balik ke KL. ayah? macam biasa. saya tahu, tanpa ucapan, dia sentiasa doakan saya.
  2. salmi suhana - tq for the hot plate yee mee cendawan ayam
  3. my dear sis - memang tak penah lupa tiap tahun
  4. my luv nephews -
  5. my dear Hamba Allah - tq
  6. ucu @ ikin - ini kes yang sangat best. dia memang lupa sangat-sangat besday saya. walhal dari pagi lagi kami dah ber'ym' bagai nak rak, bercerita itu ini. menceritakan betapa sibuknya dia dengan kerja-kerja di pejabat. saya memang tunggu sangat-sangat wish dari dia (hehe, memang sangat tak malu) sebab ucu memang tak penah miss setiap tahun. akhirnya dalam pukul 12 tghari, baru dia perasan. tergelak besar saya dibuatnya. "ucu..ucu..aku tau ko banyak keje. tak sempat nak fikir benda remeh temeh macam tu..it's ok..nothing to applogise"
  7. rahim - rakan maya yang byk berkongsi tips PTD seawal PAC hinggalah temuduga
  8. lotfi -
  9. amni -
  10. ema - my cousin
  11. che suhana -
  12. hamizah -
  13. ciknoor cayang - special sms dari australia
  14. saidah -
  15. azila smkadg -
  16. siti noraini - thanx for the cute MMS's bear
  17. syarafina -
  18. qusiah -
  19. maajidah -
  20. tasha -
  21. fariza -
  22. faiz faiza - sahabat smkadg
  23. kak izra - akak, terima kasih akak. hehe, tergelak saya sorang-sorang tengok kartun upin & ipin nyanyi-nyanyi tu. sayang akak tau..semoga akak selamat melahirkan baby.
  24. kak norita -
  25. mimi smkadg -
  26. ninie - amir's fiance (amir ni my bro yang sama belaja kat kuittho dulu)
  27. asha fadla - i'm really appreciate ur wishes. even berada di jepun, masih tak lupa hari lahir saya. moga cepat-cepat balik malaysia ye.
  28. zarifah -
  29. abg dat - hehe, thanx for the calling. iza tau, abg memang takkan lupa. sibuk macam mana pun. terima kasih sebab jadi 'sifu' iza selama ni.
  30. abg man -
  31. nissaq -
  32. liyana oza -
  33. syu -
  34. p krim network -
  35. zuriatina -
  36. asyraf - sahabat blogging
  37. aziyana - sahabat blogging (bakal pengantin)
  38. nano - sahabat blogging (bakal pengantin)
  39. lydia - geng masa kat kuittho a.k.a uthm (kkdk mania)
  40. mahfuzoh - geng masa kat kuittho a.k.a uthm
  41. seeha - geng sekolah rendah
  42. khairee - da only one junior UMT yang masih berhubung
  43. akmalia - geng masa kat kuittho a.k.a uthm
  44. nazihah - geng sekolah rendah
rasanya dah tiada nama yang tertinggal. kalau ada, bagitahu la ye. terima kasih atas semua ucapan. paling banyak, moga panjang umur, murah rezeki & cepat-cepat naik pelamin. amiin. moga Allah dengar semua doa kalian. tiada kata mampu saya ucapkan, may Allah bless all of u..sampai bila-bila.

hehe, ada juga yang terkena 'force wish' dari saya. saya paksa ucapan hari lahir dari mereka buat saya. maaf ye pada mangsa-mangsa saya tu. sekadar gurauan. lagipun saya tak buat kat sebarangan orang. pada mangsa-mangsa saya, gee, kamil & epi, terima kasih. walau macam 'dipaksa', tapi sekurang-kurangnya ada ucapan :)

sebenarnya bagi sesetengah orang, ucapan hari lahir tidak bermakna apa-apa. betul kan? tapi pada saya, 3 perkataan " selamat hari lahir " adalah KASIH SAYANG. saya rasakan getaran disebalik kata-kata itu. dan apa-apa perkara sedih yang berlaku pada hari lahir saya, biasanya sukar untuk saya lupakan. err, kalau ada je la. tapi rasanya semua yang hepi-hepi je.

blog ni sebenarnya tidak ramai yang tahu kewujudannya. jadi mungkin tak semua sedar namanya ada tercatat di sini. memang sengaja saya diamkan. tapi segala apa yang tertulis adalah isi hati saya. terima kasih. sayang semua.

8 comments:

  1. Salam iza dan selamat ulang tahun kelahiran (biarlah terlambat pun nak cakap juga). Semoga rezeki iza makin murah, umur Allah panjangkan dan dipenuhi degan aktiviti yg berkat dan semoga bertemu jodoh tak lama lagi.

    p/s: trm kasih dtg jenguk kakchik.

    ReplyDelete
  2. salam kakchik..
    tak terlambat pun kakchik..iza sambut dengan hati gembira.. :)
    amiin, terima kasih atas doa kakchik..
    harap kakchik pun sama, bahagia dengan kehidupan bersama redha Allah..

    ReplyDelete
  3. huhu....kak marrr....aku rasa terharu plak ko x terasa ngn aku...apapun aku minta maaf sekali lagi eh...mmg salah akulah..cuai sgguh...huhu...

    ReplyDelete
  4. hehe..
    ucu, rilex la..
    takde pape pun..
    ko layankan sangat aku ni..memang pening la jadinya.. :p

    ReplyDelete
  5. wow tetiba ader namer ku di ctu..hihi

    ReplyDelete
  6. iza...
    huhu..rasanya ada nama tertinggal...
    mana nama aku..huhu..merajuk..:((

    ReplyDelete
  7. eh..tak tulis ek?
    ok..ok..
    aku tambah jap lagi eh..
    kesilapan teknikal ni..
    ampuunn..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..