.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, March 27, 2009

~Menghitung hari..

***********************************************************
Salmi & Zul

***********************************************************

my dear "chenta hati" sedang berdebar menghitung hari. dari hari ini, cuma tinggal lagi 1 bulan, 2 minggu & 5 hari sahaja lagi sebelum sah bergelar seorang isteri, insyaAllah.

tadi baru je dia sms saya,
"akhirnya, aku dah ada warna tema. gold. hehe. pasni hang boleh la start cari baju nak pakai nanti. malam nikah, warna putih. masa kat rumah zul pun, warna putih jugak sebab zul nak pakai baju seragam dia"

"Ooo..gold eh? ok la tu. aku pakai je la baju masa pegi majlis nora dulu. gold jugak. kira orait la kan. dah kena sangat-sangat dah tu"

"boleh ek?" (dia macam tak puas ati je dengan jawapan saya)

"hehe, mana boleh. aku kena cari baju la. aku kan nak jadi pengapit hang. mana boleh pakai baju lama. jatuh la saham. tapi masa malam nikah hang, aku pakai je la jubah tunang aku :p abis la hancur nanti, heheh."

"haa, tau pun. takkan nak pakai baju lama. takpe, nanti aku belikan kain kat hang. pastu hang jahit la ek"

"bagus sangat. aku lagi suka"

tak puas hati berborak dalam sms, saya telefon dia. alahai, ceria sangat bunyi suara dia. ye la, hati tengah berbunga. barang-barang hantaran semuanya dah dibeli. tunggu nak gubah je. iye, kadang-kadang saya rasa yang terlebih excited bila tahu dia nak kahwin. saat paling bermakna dalam hidup. walaupun saya tak pernah berjumpa tunang dia yang pemalu hensem tu, tapi saya tahu lelaki tu yang terbaik untuk salmi. seperti majlis tunang dia, saya harap saya tak terlepas peluang untuk berada lebih awal di sisi dia semasa malam akad nikah dia nanti. menyibuk tak? hehe, saya peduli apa? :p

"hang kompem ek lepas kawen nak pegi sabah?huhu.."

"a'ah, memang kompem. sian zul duk sorang2. nanti kawen pun macam tak kawen je kalau aku tak ikut."

"eh, majlis aku tahun depan, hang kena balik tau. kalau hang tak balik, aku takmau nikah"

"iye, aku dah cakap awal-awal kat zul. time hang kawen, aku nak balik. dia kata, haa..balik la. macam halau lak aku rasa. hehe. time raya pun aku balik. apa hal nak raya berdua je kat sana?"

"ok, bereh..bereh.ni aku sayang kat hang"

teringat sms yang dia hantar 10 disember tahun lepas. buat saya menitiskan air mata. terharu. walaupun saya ni memang bukan jenis mudah nak keluar air mata.
"salam..hey chenta hati aku.hang dh tido ke?hehe..aku nk bgtau hang ni.sjak aku dgr hang bakal btunang ni kan..aku rasa hepi sgt2.xtau la nape.rasa mcm hepi len mcm je..mybe aku rasa senang nk 'tinggal' hang nnti kot.hehe,aku sntiasa doakn yg tbaik utk hang..i luv u..nite"

memang semasa mula-mula salmi bercerita tentang hal pertunangan dia, saya dah rasakan sedikit kehilangan. banyak kalai saya tanya kat dia, "hang betul nak bertunang ni?" tapi salmi tetap salmi. dia bukan mudah nak lupakan sesiapa. sebab tu ramai yang menyenangi perwatakannya. kini, persahabatan kami dah pun mencecah 16 tahun. bukan 6 tahun, bukan 10 tahun. kalau dulu bayi baru lahir, sekarang dah masuk tingkatan 4. mudah-mudahan persahabatan ni kekal sampai bila-bila.

***********************************************************
"esok hang exam mtest kpli kat mana?" dia tanya saya.

"hehe, aku ada citer sadis nih. aku beli no pin kpli, tapi aku tak isi. huhu, sedih. aku terlepas tarikh nak isi borang. ni la bagusnya aku. aku isi dpli je." cerita saya dengan sedih. dengan harapan nak dapat simpati dia disebabkan kelalaian saya sendiri.

"kah kah kah. aku pulak beli no pin dpli, tapi sampai sudah tak isi. cuma isi kpli je. sebab otak duk kalut fikir pasal persiapan kawen je."

hihihihihihi. kami sama-sama gelak. kalau dah satu perangai tu, pusing sana pusing sini, ada je benda tak senonoh yang kami sama-sama buat. tanpa sedar. macam-macam.

2 comments:

  1. waaa.... excited orang tuh dah nak kawin... kakah adah nak kawin minggu depan...

    betul lah.. tak sangka kalau orang yg terdekat dgn kita nak kawin.... rasa len macam..

    kan2?

    ReplyDelete
  2. tau takpe adah..
    rasa lain je..sedih ada, suka pun ada..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..