.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Wednesday, March 25, 2009

~Bunga telur

sebulan lepas, saya dan keluarga ke kuala pilah. meraikan anak sepupu saya yang melangsungkan perkahwinan. anak sepupu saya muda 3 tahun dari saya. jenuh juga la nak menjawab pertanyaan saudara mara masa kat majlis tu. ye la, anak sepupu dah kahwin tapi mak sepupunya bertunang pun belum (majlis kahwin ni seminggu sebelum saya bertunang. tapi sengaja di diamkan sebab cuma majlis ringkas. cuma dua tiga orang je yang tahu).

dalam perjalanan balik, sempat singgah di nilai 3. my dear mom nak cari kain tirai (langsir nipis) untuk majlis pertunangan saya. disebabkan nak kejar masa, itu je yang sempat dibeli. tapi sempat mata saya 'menangkap' bunga telur di sebuah kedai. macam fesyen zaman sekarang, yang letak 'epal' sebiji tu. aik, macam murah je. 50 bunga telur dengan harga RM39.90. lebih kurang 80 sen satu. hehe, macam murah. tapi sebab saya memang dah lama berniat nak buat bunga telur sendiri, jadi saya cuma pandang tak pandang aje.

tapi my dear sis pula yang macam berminat. siap ambil gambar dan bercadang nak bandingkan harga di pasar chow kit. kot-kot dapat harga yang lagi murah di chow kit. saya biarkan je. tak berminat.
"ala, tak payah la amik gambar. saya nak wat sendiri je buang telur."
tapi my sis-in-law menjawab "tak payah la buat. beli je. banyak pilihan kat kedai. murah pun murah. lagipun kalau nak wat sendiri, sempat ke nak buat?"
saya jawab,"sempat la kot. lambat lagi masanya"
tapi my sis-in-law jawab lagi, "kita beli je la. nanti masa yang ada, boleh uruskan pasal hal lain. takpe, bunga telur biar kaktun yang sponsor. cakap je nak berapa."
nak sponsor? alhamdulillah, kecik tapak tangan, nyiru saya tadah. murah rezeki my sis-in-law ni. saya dah rasa macam lega sikit kepala.

p/s: tapi sebenarnya, saya masih ada impian nak buat bunga telur sendiri. handmade. hmm, mungkin saya buat juga untuk kawan-kawan terdekat. dalam 70-80 kuntum pun dah kira ok la tu..

4 comments:

  1. akak..ndak wat sndri ek...i lyke..yg psti ninie je ndak 5 bunga telur...orait..hikhikhik

    ReplyDelete
  2. smlm, lepas akak publish en3 ni..akak baru je terfikir, "mcm byk je 70-80 bunga telur tu. ramai ke kwn2 yang nak datang??"
    hehe..tapi kalau ninie je nak 5 bunga telur, nampaknya akak kena up lagi jadi 100 ni kot..heheheh..

    ReplyDelete
  3. bunga telur epal cmni kat ktn dlm 20lebey je tuk 50pcs..
    murah gler,

    ReplyDelete
  4. serius na...??
    huhu..kalu gitu kena beli kat kuantan ar..
    aisyhh...means kena survey byk tempat lagi la ni...

    p/s: reject nilai 3.. :p

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..