.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, February 20, 2009

~Ermm..alahai

ahad, hujung minggu semasa merajinkan diri dengan bakul kertas & bunga telur, tetiba diserang batuk. hmmm, berjangkit dari budak-budak la ni. masa tu, semuanya dah batul-batuk. tapi dijangkitkan pula pada makcik diaorang ni. alahai. dah kalau mula batuk, memang tak reti sehari dua. ni mesti berpanjangan punya batuk.

malamnya, dah tak boleh nak tidur lena. batuk hampir sepanjang malam. nasib la.
dalam kereta nak ke tempat kerja keesokannya, tekak jadi tambah gatal disebabkan aircond. kesannya, berbalas-balas batuk dengan my dear bro. dia pun dah terjangkit sama. isyh, isyh, isyh. bersambung-sambung batuknya. kalau buka tingkap kereta, duk hidu bau asap pulak.

isnin-rabu, dah rasa tak sihat badan. demam. huhu, demam disebabkan batuk. sebab tiap kali batuk, mesti terasa kejang je urat dalam perut. tu yang boleh bawak ke demam. tambahan pula, makin demam saya jadinya bila dapat berita baru. sabar je la. duk kat ofis pun, fikiran melayang-layang je teringat bantal. seram sejuk je duk dalam aircond. semalam dengan hari ni, demam dah ok, selsema pula bagi salam kat hidung ni. macam dah berjanji je selsema dengan batuk tu. ye la, adik beradik la katakan.

tapi sebabnya cuma satu. saya ni tak suka makan ubat. cuba jugak makan ubat batuk malam tu, tapi lepas tu abis semua makanan yang kat dalam perut keluar semula. hehehe. nak buat macam mana ye. rasa macam budak-budak pun ada :p kalau ubat pil, insyaAllah, laju je telan. jadi, saya biarkan batuk tu baik dengan semulajadi. sebab susah nak jumpa ubat batuk dalam bentuk pil. klinik pun, biasanya saya jejakkan kaki masa nak buat buat medical check up je. jarang la pergi sebab sakit (ni yang ramai kata saya degil). sebagai ganti ubat batuk, saya makan gula-gula berangin. ada jugak la rasa berkurangan batuk tu. takpe, mungkin sakit-sakit ni datang sebagai kifarah dosa-dosa kecil saya :) sambil dalam hati, tak henti-henti lafazkan selawat syifa'.

jadi pada siapa-siapa yang sakit kat luar sana, jangan lupa pegi klinik ye. jangan degil macam saya, hehe.

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..