.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, February 10, 2009

~Cuti-cuti

Tahun ni agak banyak cuti berlanjutan. Maksud saya, cuti hujung minggu bersambung-sambung dengan hari kelepasan am. Bermula dengan Tahun Baru Cina, Hari Wilayah serta Hari Thaipusam. Bila dah mula bercuti 3 hari, punya la liat nak ke tempat kerja bila dah masuk minggu baru.

Sabtu, 7 Feb 2009
, saya teruskan “Misi Lesen Kereta” saya dengan mengikuti ceramah bengkel. Haisyhh, bayar RM200, masuk bengkel tak sampai 2 jam setengah. Tapi takpelah, nak dapat sekeping lesen, ini la harganya. Sebenarnya “Misi Lesen Kereta” ni dah lama sangat tertangguh. Bukan sebulan dua, tapi dah bertahun-tahun. Ada je halangannya. Hehe, sampaikan adik-adik kat UMT dulu pun dah naik jemu tunggu saya ambil lesen. Sampai sudah, mulut je penat mencipta harapan. Tapi kali ni, AlhamdulilLah, saya mulakan langkah dengan sepenuhnya menggunakan duit sendiri. Orang lain agaknya dah memandu kemana-mana, tapi saya baru nak bermula. Apapun, sekurang-kurangnya saya dah mulakan langkah kan?

Ahad, 8 Feb 2009
, memulakan latihan amali. Mula-mula giliran orang lain. Sorang akak yang dah 5 jam menjalani amali. Cikgu tu minta saya ikut, duduk di bahagian belakang. Katanya, perhatikan macam mana akak tu memandu. Mak aih, cikgu tu agak garang. Akak tu pula kadang-kadang menggelabah. Saya yang duduk kat belakang ni, tak habis-habis kaki ni asyik nak ‘break’ aje. Akak tu pusing-pusing dalam 5 kali, cikgu tu minta saya pula yang bawa. Mula-mula cikgu tu suruh saya main-main dengan gear. Agaknya naik pening gear tu saya mainkan. Then, main pulak dengan clutch. Ke depan, kebelakang. Ke depan, ke belakang. Lebih dari 10 kali saya kira. Cikgu tu nampak saya agak konfiden, dia ajak pusing litar. Tapi awal-awal lagi cikgu tu dah tegur, “Aik, saya baru ajar sikit, awak dah berani tekan minyak ye?”
Aduh, termalu sekejap saya dibuatnya. Memang dia belum suruh pun lagi main dengan minyak tu. Saya yang ‘lawan tokei’. Sempat mencuba jalan bukit 3 kali. Dan 3 penjuru 2 kali. Perasaan? Memang sangat best. Tak sabar nak tunggu next class.

Isnin, 9 Feb 2009
, jalan-jalan lagi dekat Jalan TAR. Biar apa orang kata, saya tetap suka shoping kat situ. Pergi berempat dengan my dear sis, my dear bro and my dear sis-in-law. Alamak, memang agak leceh bila pegi shoping dengan orang lelaki ni. Rasa agak kurang bebas nak memilih. Tapi takpe, nasib baik la my dear bro kadang-kadang agak memahami la juga. Tak banyak kedai yang saya masuk, antaranya cuma Kedai Bunga Reben, Bunga Juta, Su Hua, pastu sempat ke Semua House dan 2 buah kedai di sekitar Masjid Jamek. Sempat la buat perbandingan harga. Tapi pusing punya pusing, saya kembali ke Kedai Bunga Reben sebab harga agak murah berbanding kedai lain & ada potongan harga. Pekerja kat situ pun agak membantu dalam banyak perkara. Contohnya berapa meter reben yang digunakan untuk satu-satu kotak hiasan. Kami bertiga mulakan operasi ‘mengutip’ barang. Time to pay, dekat Rm1++ juga la saya berhabis. Untuk hiasan sahaja. Itupun dah berjimat habis-habisan dah rasanya. Nampak macam sikit je barangnya. Hehe, sekarang baru terasa tempiasnya. Sebelum balik, sempat ke Sogo. Hari terakhir ada jualan murah. Saya cuma pusing-pusing walaupun ada berkenan dekat satu handbag. Erkk, sekarang waktu berjimat. Jadi terpaksa simpan impian dalam hati sahaja.

3 comments:

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..