.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, December 4, 2008

~Privacy

“Saya dah bosan la kak,” katanya.

“Kenapa ni?” tanyaku.

“Dia tu.. nak kemana2 bukannya nak cakap. Saya call dia tak angkat. Dah 2-3 jam menunggu, baru la dia balas SMS bgtau pegi CC. Tak bawak phone,” adunya.
“Lepas tu nak marah-marah orang pulak,” tambahnya.

“Tengah gaduh la ni?” gumamku.
“Dik, dia cuma nak masa untuk bersendiri. Sebab tu dia tak bawak phone. Semua orang ada privacy life masing-masing. Perlukan masa tanpa gangguan sesiapa. Even suami isteri pun ada privacy masing-masing, apatah lagi pada pasangan yang belum apa-apa hubungan,” tuturku.

“Ermm, saya tak kira semua tu,” dia membentak.

“Hehe, so akak dah takleh nak tolong pape,” aku surrender. Sedangkan lidah lagi tergigit.

3 comments:

  1. x boleh la kite nak buat mcm tu kat pasangan kite kan..kalo saya kdg2 rimas jugak kalau selalu contact.. kerana jarak adakalanya membuahkan rindu yang manis dan mengeratkan sayang..

    ReplyDelete
  2. betul2.. kite kene hormati hak masing2. contoh nya hak ber-privacy ni la. bagi space kepada si dia dan diri kita sendrik gak. sumer orang perlukan masa untuk diri sendrik termasuk ibu-bapa, adik-beradik n kawan-kawan also.

    kita bukan nak memiliki tapi nak saling menyayangi. then, should respect each other.

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..