.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Thursday, December 11, 2008

~PAC

Dah lama sangat rasanya tak ada catatan di sini. Sibuk? Tak juga. Mungkin jugak sebab mim alif lam sin disamping kerja di pejabat yang tak pernah berhabisan ini. Esok aku bakal bercuti lagi. Malam ini, bas ke Kuala Terengganu jam 10.00 malam tetapi tidak berseorangan. Aku ditemani my dear sis tersayang. Dalam pukul 4.00 pagi, mungkin kami akan sampai ke destinasi, Kemaman. Rumah my dear grandma akan kami ketuk tanda kami telah sampai. My dear uncle pun dah pesan, dah dekat-dekat nak sampai kat rumah, telefon dia. Nanti dia tunggu, tapi rasanya tak perlu sebab berdua.

Tepat 7.00 pagi, my dear cousin akan jemput aku untuk ke Geliga. Iya, destinasi utama aku adalah Intan Kampus Wilayah Timur (INTIM). Aku akan mengikuti Program PTD Assessment Centre (PAC) esok. Alhamdulillah, aku lulus Peperiksaan Khas Memasuki Perkhidmatan Pegawai Tadbir Diplomatik yang diduduki 23 Ogos lepas. Sekarang dah masuk second stage. Sekalung terima kasih pada my dear parent yang tak sudah-sudah memberikan semangat saat aku menduduki ujian dulu dek kerana ketidakyakinan aku tika itu.

Berdebar? Memang sangat berdebar. Bermacam cerita telah aku dengar dari kawan-kawan. PAC adalah saat yang agak getir sebelum dipanggil temuduga. Iya, itupun kalau lulus PAC ini. Dengar-dengarnya kita perlu banyak bersedia dari segi mental dan fizikal sepanjang PAC ini. Untungnya, PAC kali ini cuma sehari. Bukan 3 hari seperti sebelumnya. Dengan larian sejauh 2.4km, pengucapan awam, debat ala parlimen; semua itu perlukan tumpuan yang agak tinggi. Hanya sedikit persediaan, tapi harap-harap dapat membantu. Terima kasih buat teman ex-UTP yang banyak memberikan maklumat berkaitan PAC ni, Epi dan Rahim. doakan semuanya berlaku dengan baik ye..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Bantulah aku dengan mempermudahkan urusanku esok hari,
Mudah mudahan segalanya berlaku dengan baik,
Tenangkanlah hatiku,
Terangkanlah hatiku,
Sesungguhnya aku hanya selemah-lemah hamba-Mu,
Amiin Ya Allah.

5 comments:

  1. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    tahniah2....
    wat elok2 tau...
    past nie kalu lulus leh mkn besar nie...hahahaha
    brp lama kursus???

    ReplyDelete
  2. tengkiu wan..
    hehe..tgh nervous ni..
    taktau ler nak wat pe esok..
    kursus sehari je..tu yang cam blur, sempat ke..biasanya PAC ni wat 3 ari..
    tapi redah je la esok..tawakkal..
    doakan ek..mana tau ada rezeki..
    open table besar2 pastu..hehe..

    ReplyDelete
  3. semoga berjaya....
    jwp leklok terbiu tu nanti k..
    (^,^)

    ReplyDelete
  4. Owh..geng epi ek..

    Budak UTP gak ke.

    da kawen lom.

    Haha..

    ReplyDelete
  5. budak nakal,
    a'ah..kawan epi..
    saya bukan bdk UTP pun..huhu..kwn je dgn bdk UTP..
    err..kawen? belum lagi.. :)

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..