.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, December 16, 2008

~Chenta Hati

Chenta Hati
Chenta Hati..
Aku pun lupa mana aku penah terbaca, terpandang dan ter’hafal’perkataan ni. Tapi kini, ia menjadi panggilan mesra antara aku dan dia. Panggilan yang mendekatkan kami. Tiap SMS kami kini, pasti ada perkataan ini. Rasa makin erat.

Kini, *impian* kami juga hampir sama. InsyaAllah, pada bulan yang sama. Bezanya, di fasa berlainan. Dia sedikit di atas berbanding aku. Iya, seolah segalanya telah tertulis sebagai takdir kami walaupun segalanya masih dalam perancangan.

Tarikh lahir kami juga hampir sama. Dia tanggal 9, manakala aku tanggal 26. Bulan Februari. Tahun 1983. Perangai? Mungkin ada bezanya. Tapi persamaannya, kami menerima baik buruk tingkah laku kami seadanya. Dia memahami aku. Aku memahami dia. Dia bukan kekasih hati. Tapi dia sahabat, dia teman. Ibarat adik beradik. Dia segalanya. Sukar diungkap dengan kata-kata.

Tak perlu menulis panjang-panjang. Dia sahabat sampai akhir hayat. Mudah-mudahan hingga ke syurga. Dia, Salmi Suhana.

2 comments:

  1. Bestnye ada kawan camtu. P pun nak gak..... Hihi.. Mengakui dat Im not "fun to be wit" type cuz most of the time I just stay silent... n I'm jus not perfect. Miss all my fewns...

    p/s: Sori selit luahan perasaan kat cni :p Tumpang.....

    ReplyDelete
  2. :)
    sila..sila..takde tumpang2 pun..

    pie, kdg2 kita takkan tau if ada org yang hargai kita sbb dia tak penah zahirkannya..
    sama la cam iza..huhu, kdg2 taktau nak bgtau org tu yang kita betul2 rasa hepi dgn dia..
    ni ngaku kat best fren iza ni through blog je..kalau depan2 dia, mmg kena tunggu kucing bertanduk gak la kot.. :p

    P/S:i do fun to be with u @ KRIM..same with sal,ida & munie..miss that moments..

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..