.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Wednesday, November 5, 2008

~Journey

kali pertama naik bas ke opis.. pengalaman baru buat aku yang baru nak mula *berdikari*.. ~hehe, boleh juga dianggap *terpaksa berdikari* sebenarnya.. mula menunggu bas pukul 6.30 pagi.. naik bas pukul 6.40 pagi.. sampai di ofis pukul 8.15 pagi.. jumlah masa, 1 jam 45 minit.. memerlukan masa lebih 1 jam 15 minit dari kebiasaan.. betapa di situ berlaku pembaziran masa.. namun, aku mesti tempuhi jugak dalam tempoh lebih kurang 50 hari akan datang.. apepun, sepanjang perjalanan hari ini, berjaya kupenuhi dengan khayalan & pedoman novel Ayat-ayat Cinta.. ~Baru beli semalam.. (^_~)

10 minit ketika menunggu kedatangan bas, aku ditemani my dear bro & wife.. lagaknya aku seperti kanak-kanak yang ditunggu ibu bapa sebelum ke sekolah.. :p hehe.. manja atau tidak diri aku, tapi mereka sebenarnya sedang menjalankan tugas sbg abang & kakak ipar.. alhamdulillah, my dear bro sgt bertanggungjwb dengan adik2nya.. kdg2 aku naik segan dilayan sebegini.. tapi kdg2 syok jugak.. hehe..

di dalam bas, sambil melayan novel Ayat2 Cinta, aku secara tak langsung memerhati gelagat manusia.. macam2 ada.. insaf seketika melihat kerenah manusia yang pelbagai.. yang buruk, aku cuba jadikan sempadan.. mana2 perbuatan murni, aku cuba terapkan dalam diri..

Makluman : Keputusan Ujian 15 Skim - Pegawai Tadbir Dan Diplomatik Gred M41 telah pun keluar (ujian yang diadakan pada 23 Ogos 2008). Untuk semakan, sila klik di sini atau di sini

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..