.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Monday, October 20, 2008

~Monday mood..

bicara hari ini.. ~bicara tentang hari semalam

2 hari cuti hujung minggu di rumah buat aku rasa mim alif lam sin untuk bekerja hari ini.. tambah2, faryza masih lagi cuti berkahwin ~esok baru masuk office.. nazim cuti sakit ~menjaga ayahnya yang sakit.. kak sham pula agaknya MC.. dari minggu lepas perut meragam akibat gastrik.. teman2 yang lain ada, cuma meja yang agak senggang buat *batasan* untuk aku bergosip2.. tinggal la aku keseorangan *mati kutu*.. tapi sempat diberi task oleh nazim pagi ini.. apepun, lunch hour, sempat menitipkan kata di blog tersayang..

sedang mata tertumpu pada skrin SAP, ym aku disapa oleh *princess permata 39* nun tinggal di keratong..
"akak, bz ek?" tak sempat jari jemariku nak menaip balasan, si gadis manja disana terus-terusan menaip,
"akak tengah buat apa?"
"dah makan?"
"saya boring la"
"takpelah kalau akak bz.. takde sapa nak layan saya" laa..cik adikku sayang ni memang cepat merajuk.. tapi aku dah cukup imune dengan sikapnya.. manja.. nakal.. pantas berkecil hati.. sempat berbalas 2-3 cerita.. rindu nak bertemu mata dengan adik2 *princesses permata 39*.. rindu saat indah itu.. penuh suka & duka yang tak pernah luput dalam ingatan.. sentiasa *hidup* dalam galeri kenangan aku..

tiba2 aku rasa macam sedih.. agak sedih.. bertandang ke blog Wan, mata tertancap pada entrinya yang terbaru... Wan mendapat panggilan temuduga 30 oktober ni sebagai Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi DG41.. sedang aku..?? hanya mendapat *berita sepi*.. mungkin belum rezeki.. aku kan sudah bekerja.. cuba kenangkan masih ada insan lain yang masih mencuba nasib.. *cuba memujuk diri*.. ok, tenang.. tenanglah hati.. tenanglah perasaan.. tapi *gagal*..empangan air mata *tiris* sedikit.. saat ini, kepala hanya memutarkan wajah manis my dear mom.. saat duka, itulah antara penawar paling mujarab buat aku.. ahh, cepat lah datang hari jumaat.. kepingan kad putih bernilai RM29.80 tersimpan kemas dalam purse.. petanda aku bakal *balik* ke Terengganu.. ~tak sabar

3 comments:

  1. Hi...
    Nice blog :)
    I would like to share my blog to(it is in B.Melayu).The reason for promoting my blog to you because it will give you more motivation.

    P:S-Hope my blog http://blogahmadtarmizi-miji.blogspot.com/ give you much info of succesful and motivated person

    ReplyDelete
  2. terima kasih ye miji..nanti saya berbalas ziarah.. :)

    ReplyDelete
  3. huhuhuh...jgn sedih2..ada rezeki lain yg masih menunggu tu..:)
    doakan wan k?

    ReplyDelete

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..