.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Tuesday, October 21, 2008

~Diam itu bagus

bicara hari ini.. ~bicara tentang perasaan

aku pendiam..? iye.. aku akui.. aku kecoh..? iye, aku juga boleh akuinya.. maksudnya, aku boleh jadi an extrovert & introvert person at the same time.. itu jawapan yang aku perolehi saat membuat ujian personaliti.. err, 3 tahun yang lepas seingat aku.. tapi kedua2nya bergantung kepada masa, situasi, orang sekeliling & macam2 faktor lagi.. urm, lupakan tentang extrovert.. dan lupakan juga tentang introvert..

cuma aku lebih suka menjadi orang pendiam.. pendiam buat aku jadi lebih selesa.. lebih tenang.. lebih fleksible dalam banyak keadaan.. diam juga bermakna aku banyak menyimpan rasa.. iye, diakui, aku banyak bercerita pada orang yang aku rapat.. secara khususnya, pada orang yang aku percayai..

dalam satu keadaan, aku suka orang tau segalanya tentang aku.. tentang sifat aku & keluarga aku.. tapi ada-ada masanya, kita perlu *bersembunyi*.. biarlah orang cuma kenal kita.. ~hanya semata-mata kita.. kerana, ada waktu & ketika, bila orang tau segala-galanya tentang kita, akan buat kita jadi *tersepit*.. hmmm, its hard.. really hard..

~jadi.. diam la kita dlm masa-masa tertentu.. simpan semua rasa & rahsia hanya dalam diri kita.. secara tersiratnya, ada hikmah disebalik semua ni.. agar saat2 *tersepit* itu, kita punya reason untuk berfikir.. ~apa tindakan kita bagi meleraikan kekusutan yang ada.. :) secara tak langsung, membantu otak kita menjadi lebih aktif.. tabahlah hati.. tenangkan perasaan.. sesungguhnya, Allah Maha Penyayang..

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..