.:: Kumpul Kawan ::.

Masa berlalu..

MHI
kebahagiaan kami

Friday, October 31, 2008

~Demam sembuh 'terkejut'

D.E.M.A.M
pagi ni, badan lenguh-lenguh.. ~macam sakit sendi.. mata berbalam-balam ngadap laptop.. suhu badan terasa makin meninggi.. tapi aku *kesejukan*.. kalau la dapat lelap seminit dua, mesti nikmat..
>> semalam.. *kegelisahan*.. berselimut tebal, tapi masih terasa sejuknya.. kipas diberi 'cuti', tidak berpusing ligat seperti biasa.. tido berteman mimpi ngeri.. langsung tak lena.. mimpi itu dan mimpi ini.. nak makan panadol, tapi badan memang tak larat.. -ve thinking menguasai diri.. "badan takleh nak bangun..kepala berat.." akhirnya sampai ke sudah tak makan ubat.. betapa menunjukkan diri tak punya semangat yang kuat..

tengahari..
unit ICT kat tingkat 6 jemput ke jamuan raya.. urm, *complicated* betul.. aku ni staff unit ICT ke PITTIS Project ek..? nama aku kat unit ICT, tapi duduk kat PITTIS Project.. hehe, tapi sebenarnya mana2 pun sama kot.. err,
Faryza.. tolong jawab :p
dlm keadaan D.E.M.A.M, aku sebenarnya *takde perasaan* pun nak pegi jamuan raya.. tapi ni la masanya nak jumpa opismate2 kat sana.. baik aku amik peluang ni.. lambat2 berjalan membontoti bos, Puan Jamaliah.. bersama kak Q & Faryza..

saat kaki melangkah ke pejabat unit ICT, kitaorang sebenarnya terlambat dari masa yang sepatutnya.. telinga aku *menangkap* bunyi seolah nama aku disebut dgn pembesar suara.. eh, tak kot.. buat apa nak sebut nama aku dalam majlis raya kan..? tapi lepas tu nama Faryza pulak yang disebut.. OOoooo, nama kitaorg disebut sebab nak perkenalkan kepada staff yang lain sebagai staff baru.. hehe, dah keje 2 bulan, baru nak perkenalkan ye.. tu la, nama je staff ICT tapi duk kat PITTIS Project, mcm mana la ada masa nak jumpa staff ICT yang lain.. tambah2 pejabat pulak jauh2..

aku bayangkan bila dah sebut nama, tapi aku & Faryza takde kat situ, so kira abis mcm tu je la.. tapi saat je kitaorg sampai kat jamuan corner tu, pap..! automatically semua mata yang ada kat jamuan tu pandang kitaorg.. huhu, taktau nak wat action camner.. muka dah cuak abis bila MC suruh ke depan.. dah la malu sebab datang lambat..
"baru abis meeting yer.." MC tu kata kat kitaorg..
"hehe, bos je yang meeting..kitaorg berdua tak meeting pun.." tapi malangnya jawapan tu cuma dlm hati.. :p
bila dah ke depan, nama kitaorg disebut lagi sekali.. siap angkat tangan bila nama disebut.. buat orang gelak jer.. dengan secara spontannya, demam aku kebah serta merta.. serius..!! sembuh terkejut & segan.. pastu ada ucapan2 raya sikit, then start jamuan.. gabra punya pasal, aku yang dari pagi tadi tak selera nak makan pape, tetiba rasa nak makan semua juadah yang ada.. tambah2 ada sate.. yum,yum..

yang pastinya, kebanyakan staff unit ICT dah kenal dengan aku.. sesebab aku dah penah jalani Latihan Industri (LI) kat tempat yang sama 5 tahun lepas.. uish, dah lama tu.. tapi alhamdulillah, masih lagi kenal & boleh borak macam biasa.. kak ita still maintain kecik macam dulu..abg haikal, still bujang trang tang tang.. abg farid, dah dekat setahun kawen.. kak alin, dah ada anak sorang.. abg rizal, baru je menimang cahaya mata.. kak tipah, kak ani, kak jamaliah (my current boss), still maintain mcm dulu..kak Z pun, mcm terkejut tengok aku,hehe..ramai rupanya yang kekal keje kat sini.. ye la, 5 tahun bukan tempoh yang singkat.. lama jugak tu.. entah2 aku pun sama kot.. :) cuma kak jannah dah bertukar keje ke bank Islam & kak jurina dah balik keje kat Sarawak..

No comments:

Post a Comment

terima kasih yer..sudi bagi komen.. :) i'm really appreciate it..